Hľadáš zmysel v nezmyselných časoch? Staň sa členom/kou tímu TEDxBratislava!

Hľadáš zmysel v nezmyselných časoch? Staň sa členom/kou tímu TEDxBratislava!

Sme tím dvoch desiatok dobrovoľníkov a dobrovoľníčiek s vlastnými osobnými aj pracovnými príbehmi, ktorí organizujú všetky podujatia pod hlavičkou TEDxBratislava (teda okrem hlavného júlového aj TEDxBratislavaSalon a TEDxBratislavaWomen) vo svojom VOĽNOM ČASE.

TEDxBratislava má za sebou 11. ročníkov. Počas nich pôsobilo v tíme viac ako 50 ľudí. Každý rok niekto z tímu odíde a niekto nový príde. Mohlo by sa zdať, že máme vysokú fluktuáciu, ale práve toto striedanie zabezpečuje prílev nových nápadov, nadšenia a energie celkovo. A nie je tomu inak ani tento rok. S každým novopečeným členom do tímu prichádza aj závan čerstvej energie, nová perspektíva a chuť aktívne vyhľadávať a šíriť “myšlienky hodné šírenia”.
A o to nám predsa ide!

 

Ako fungujeme

Naša celoročná práca zahŕňa nielen hľadanie zaujímavých rečníkov a rečníčky, ich príbehov a niekoľkomesačné cizelovanie ich vystúpení, ale aj prípravu logisticky a produkčne náročného podujatia. Náš tím je veľmi diverzný – rodovo, vekovo aj životnou či pracovnou situáciou. Nájdete v ňom ľudí tesne po škole, ale aj v dôchodkovom veku, singles či s rodinami. Spája nás však odhodlanie a nadšenie pre spoločnú vec.

Nebudeme vám klamať. Organizácia TEDxBratislava je časovo náročná. Môžete rátať, že ňou strávite väčšiu časť roka minimálne 4 až 10 hodín týždenne. Samozrejme, čím bližšie k podujatiu, tým sa aktivita zintenzívňuje. Záleží tiež na tom, akú úlohu v tíme budete zastávať. Niektoré sú náročnejšie počas pár mesiacov pred podujatím, iné sú najväčší záhul počas dňa konania.

Pracujeme individuálne alebo v malým tímoch a svoju prácu koordinujeme na produkčných stretnutiach, ktoré sa konajú online alebo offline (podľa toho, ako nám to aktuálna pandemická situácia dovoľuje) každý druhý štvrtok. Okrem toho mávame aj „obsahové stretnutia“, na ktorých braistormujeme témy možných vystúpení, preberáme tipy na rečníkov a rečníčky, hľadáme hlavnú myšlienku a ladíme dramaturgiu podujatia. Tieto stretnutie sa konajú cez víkend raz do mesiaca a trvajú zvyčajne predĺžené dopoludnie.  

Každý člen alebo členka tímu má možnosť aktívne sa podieľať na výbere tém, rečníčok a rečníkov. Niektorí členovia a členky však uprednostňujú riešiť iba produkčnú časť podujatia. A to je v poriadku. Každý z nás má na zodpovednosť nejakú časť organizácie (technika, catering, registrácie, afterparty, prestávkové aktivity a podobne) podľa svojich zručností, času a preferencií. Všetci si však pomáhame a človek sa dokáže naučiť v tíme úplne nové veci. Je skvelé cítiť, kam nás práca pre TEDxBratislava dokáže posunúť aj v profesionálnom živote.

A tak, ak ste vždy túžili po zmysluplnom dobrovoľníčení alebo len akútne hľadáte zmysel v nezmyselných časoch, poďte ho hľadať s nami!

 

Koho aktuálne hľadáme

Pole pôsobnosti aj pridelené oblasti zodpovednosti sú u nás pomerne široké a rôznorodosť veľmi dôležitá. Preto hľadáme rozhľadených ľudí, zvedavých, so záujmom o dianie okolo seba. Ak sa k tomu ešte venujete niečomu netradičnému, máte body k dobru. Samozrejme, je výhodou ak máte zručnosti, alebo aspoň predpoklady na nižšie uvedené pozície. Prípadne navrhnite, čím iným by ste nám chceli a vedeli pomôcť. Najdôležitejšie však je, aby ste boli schopní sami prichádzať s nápadmi a iniciatívou. Zaujíma nás predovšetkým vaša ochota, časová dotácia, disciplína, samostatnosť a schopnosť manažovať svoj progres.

Mali by ste mať aspoň základnú predstavu, čo je koncept TED, a napozeraných pár videí. Pridanou hodnotou je, ak ste sa už nejakého TEDx zúčastnili a ak máte predstavu, aké témy by ste na pódiu TEDxBratislava radi videli a čo by ste vo svete radi zmenili. Čo vy považujete za “myšlienku hodnú šírenia”?

Aktuálne máme otvorené tieto príležitosti, avšak nemusíte sa na ne striktne viazať:

  • Marketing = zodpovednosť za komunikáciu na rôznych kanáloch (soc. siete, newsletter, médiá), vymýšľať kreatívy, plánovať komunikáciu pred podujatím
  • Fundraising = hľadanie partnerov a komunikácia s nimi, získavanie finančných prostriedkov pre poduajtie
  • Catering = spolupráca s dodávateľmi a ich manažovanie, zabezpečenie občerstvenia na podujatí
  • Floor and waste management = starostlivosť o tom, aby naše podujatia mali efektívne narábanie s odpadom, ich šetrenie, triedenie
  • Viewing parties = komunikácia s rôznymi lokálnymi stakeholdermi ohľadom streamovania našich podujatí v ich priestoroch

 

 

A čo teraz?

Teraz si dáme Deli, znie zľudovelá replika z reklamy. My však máme lepší nápad:

Ak si to neurobil nikdy, teraz je čas otvoriť myseľ dokorán.
Tvoriť budúcnosť dnes.
Otočiť sa o 359 stupňov a vletieť do úľa. Nie bezhlavo.
Zažiť festival nevšedných hrdinov a ten posledný nech zažne.
Pochopiť, čo ti to dalo, vzalo.
Ako straty a nálezy na pomedzí dvoch svetov.
Nechaj, aby mozog, srdce, spojil spoločný menovateľ.
Zabudni na očakávanie a poď s nami tvoriť novú históriu,
aby claim 12. ročníka TEDxBratislava bol už z tvojej hlavy!

Svoj záujem môžete prejaviť do 22. decembra a to prostredníctvom vyplnenia krátkeho dotazníka.

Ďakujeme aj za zdieľanie našej výzvy vo vašich kruhoch šikovných ľudí. Vybraných záujemcov/kyne budeme kontaktovať v priebehu pár dní po vyplnení dotazníka s bližšími informáciami.

V prípade otázok nás neváhajte kontaktovať na info@tedxbratislava.sk.